Situace se postupně lepší, dopravci ve velkém nakupují nové autobusy. Pokuty dostaly společnosti Bus Mat, která zajišťuje pro kraj autobusy v oblasti Louny západ, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, jenž jezdí v oblasti Louny východ, a Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova. Ten přepravuje cestující v oblasti Žatec – Kadaň

. Na nevhodnost autobusů upozorňovali i sami cestující. „Jela jsem autobusem BusMat ze Žatce do Postoloprt. Autobus byl nehorázně špinavý. Jednalo se o vůz Karosa v úpravě pro městskou dopravu. Sedadla byla sice potažená koženkou, ale molitan pod ní na mnoha místech chyběl. Některá sedadla měla poškozenou kovovou konstrukci, opěradla byla spadlá a tyče trčely volně mezi cestující. Jedno křídlo dveří nedrželo zavřené a bylo přichyceno provazem k tyči na schůdkách,“ uvedla Ivana Kakošová z Postoloprt.

Podle Jiřího Šulce, hejtmana Ústeckého kraje, dostanou dopravci další pokuty, pokud budou lidi vozit ve starých a nevyhovujících autobusech. „Ve smlouvách se dopravci zavázali, že do května 2008 nebude žádný z autobusů starší než 12 let a jejich průměrné stáří nepřesáhne deset let. Do konce května 2009 pak žádný autobus vozící lidi v Ústeckém kraji nebude v provozu déle než deset let a průměrné stáří vozů nepřekoná osm let,“ uvedl hejtman.

Ve smlouvách jsou podle něj i další podmínky, jako že určitá část autobusů musí být nízkopodlažní, část autobusů, které jezdí na dálkových trasách, zase bude muset mít klimatizaci. „Od kraje jsme dostali pokutu za autobusy 190 tisíc korun. Od června do září letošního roku jsme koupili 16 nových autobusů, takže podmínky smlouvy s krajem už splňujeme. Máme i nízkopodlažní a klimatizované autobusy, jak kraj požaduje,“ řekl na dotaz Deníku Miloslav Matyáš, majitel BusMatu. Tato společnost má v okrese Louny i sídlo.

Přijíždějí špičkové autobusy Euro 5