Vše směřuje k tomu, aby se čtyři a půl kilometru dálnice zprovoznilo příští měsíc, tedy v prosinci. „Úsek plánujeme zprovoznit v částečném profilu do konce tohoto roku, kompletní stavební práce ukončíme v srpnu 2024,“ potvrdilo v tomto týdnu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

V polovičním profilu budoucí dálnice se bude jezdit po mostech u Chlumčan, na většině úseku směrem na Prahu bude od prosince řidičům sloužit čtyřpruh.

Mapa ukazuje, které úseky dálnice D7 jsou aktuálně hotové, který se staví a které se plánují.
ŘSD chce v příštím roce začít stavět klíčové úseky dálnice D7 u Slaného

V rámci stavby D7 u Chlumčan se také staví tři metry vysoká protihluková stěna o celkové délce 563 metrů. „Nyní na protihlukové stěně osazujeme spodní železobetonové panely, na něž po pokládce finální asfaltové vrstvy začneme instalovat hliníkové panely. Panelů bude celkem 236,“ informovalo ŘSD.

Úsek u Chlumčan se začal stavět loni v únoru. Zhotovitelem stavby za 1,2 miliardy korun bez DPH je společnost Metrostav Infrastructure. V roce 2025 chce na tomto úseku ŘSD postavit obousměrnou odpočívku.

Část dálnice u Chlumčan bude druhým úsekem, který se letos na D7 zprovozní.

Ve středu 20. září začne řidičům sloužit nový dálniční úsek u Loun.
VIDEO: Dálnice D7 u Loun je hotová, řidičům začal sloužit rozšířený obchvat

Od září slouží řidičům navazujících šest kilometrů čtyřpruhu u Loun. V roce 2024 chce ŘSD spustit výstavbu D7 u Slaného, o rok později přijde na řadu poslední část u Postoloprt.

Celá dálnice v délce 82 kilometrů mezi Prahou a Chomutovem má být hotová v roce 2028.