„Výstavba lávky vyjde na 19,8 milionu korun, z čehož 13,6 milionu pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Hotová by měla být do 30. listopadu letošního roku,“ sdělil Zdeněk Vaic, starosta Cítolib, které za výstavbou lávky stojí. S finanční účastí Loun se nepočítá, oba konce plánované lávky se nacházejí na katastru Cítolib.

Podle projektu má mít lávka podobu třípolového trámového mostu z předpjatého betonu, délka bude 81 metrů. Šířka průchozího prostoru je tři metry. Lávka vyroste mezi Cítoliby a Louny v prostoru průmyslové zóny jihovýchod. Tamní továrny se stanou pro cítolibské obyvatele dostupnější, přemostění má sloužit i k cestám při vycházkách nebo vyjížďkách na kole.

Torzo plaveckého bazénu u ZŠ Prokopa Holého v Lounech. Archivní foto
Torzo bazénu u lounské školy zmizí. Začala proměna na víceúčelovou aulu

Znovu spojí asfaltovou cestu, kterou hlubokým zářezem přerušila v druhé polovině devadesátých let 20. století výstavba silničního obchvatu města. Ten se loni přestavěl na čtyřproudou dálnici.

Lávka u Cítolib bude druhá, která dálnici u Loun překlene. Ta v majetku města stojí asi jeden kilometr od místa pro cítolibský most. Vyrostla při výstavbě lounského obchvatu, na který vyjela první auta v roce 1999. Vede přes ni značená cyklotrasa mezi Louny a Jimlínem, červená turistická značka mezi Louny a Cítoliby a dále na Podlesí, a také naučná stezka Louny – Zeměchy.

Mohlo by vás zajímat: Bývalá veterina v Lounech se dočká nového využití. Spojí seniory a děti

Zdroj: Deník/Petr Kinšt