Městys Cítoliby, na jehož katastru budou oba konce lávky ležet, vybral firmu, která lávku postaví. „Přihlásily se tři společnosti, vybrali jsme ekonomicky nejvýhodnější nabídku. Nyní probíhá závěrečná kontrola formalit, předpokládám, že do dvou týdnů vyzveme vítěze výběrového řízení k podpisu smlouvy. Začít stavět by se mělo v listopadu,“ sdělil cítolibský starosta Petr Jindřich. Stavba lávky by měla trvat rok.

Přemostění by mělo vyjít na zhruba 18 milionů korun, Státní fond dopravní infrastruktury pošle dotaci třináct a půl milionu korun. „Cena je vyšší, než stanovil projekt, ale to se dalo očekávat. V realitě dneška jsme myslím ještě vysoutěžili slušnou cenu,“ řekl starosta.

Lávka bude mít podobu přímého třípolového trámového mostu z předpjatého betonu, jeho délka bude 81 metrů. Šířka průchozího prostoru je tři metry. Počítá se také s úpravami přilehlé části komunikace na předpolích lávky.

Mezi Libočany a Žatcem se staví nový železniční most přes Ohři.
FOTO, VIDEO: Monstrózní stavba. U Žatce roste nový železniční most přes Ohři

Ta má vyrůst mezi Cítoliby a Louny v prostoru průmyslové zóny jihovýchod. Tamní továrny se stanou pro cítolibské obyvatele dostupnější, lávka by měla sloužit i k cestám při vycházkách nebo vyjížďkách na kole. Znovu spojí asfaltovou cestu, kterou hlubokým zářezem přerušila na konci devadesátých let 20. století výstavba silničního obchvatu města. Ten se nyní přestavuje na čtyřproudou dálnici. Šestikilometrový úsek dálnice D7 Praha – Chomutov u Loun má být dokončený v příštím roce. Tento měsíc chce Ředitelství silnic a dálnic uvést do provozu levou polovinu dálnice ve směru od Prahy na Chomutov.

Lávka u Cítolib bude druhou, která dálnici u Loun překlene. Ta v majetku města stojí asi jeden kilometr od zamýšleného místa pro cítolibský most. Vyrostla při výstavbě lounského obchvatu, na který vyjela první auta v roce 1999. Vede přes ni značená cyklotrasa mezi Louny a Jimlínem, červená turistická značka mezi Louny a Cítoliby a dále na Podlesí, a také naučná stezka Louny – Zeměchy.