Už od září loňského roku mají lidé bydlící v několika vchodech v podbořanské ulici Kpt. Nálepky potíže s teplou vodou. Nejdříve netekla vůbec, teď prý až po odtočení určitého množství vody. Náprava měla být hotova v lednu, realitní kancelář tvrdí, že už je vše v pořádku. Nájemníci nesouhlasí.

Vše začalo rekonstrukcí kotelny. Když byla v září 2008 spuštěna, teplá voda se pro několik desítek lidí v podbořanské ulici Kpt. Nálepky stala vzácností.

„Nejdříve netekla vůbec, před vánočními svátky jen občas. Když jste se například po desáté večer chtěli vykoupat, měli jste smůlu,“ stěžoval si už v prosinci Josef Henlín, který v bytech postižených problémy bydlí. Inicioval také sepsání petice, kterou se zabývalo i zastupitelstvo.

Vedení Realitní kanceláře L+L, která zajišťuje teplo a teplou vodu pro lokalitu ulice Kpt. Nálepky, tehdy problém přiznalo a slíbilo, že v průběhu ledna bude napraven. „Jsou to technologické problémy. Nový systém někde nespolupracuje se starým,“ řekl tehdy Ladislav Ljapin, spolumajitel podbořanské realitní kanceláře.

V únoru ale stížnosti obyvatel nadále trvají. „Situace je sice lepší, voda už teče, ale ne hned, když otočíte kohoutkem. Pořád jsou problémy. Nejsme s tím zatím úplně spokojení,“ sdělila Deníku další z obyvatelek bytů Simona Hejdová.

Odtočit musí hodně litrů

Teplá voda podle ní teče třeba až po několika minutách. „Vodu pustím, když si začnu čistit zuby, a teplá je až když skončím. Je to velká prodleva. Mezitím odteče velké množství vody, které platíme jako teplou,“ pokračovala.

Realitní kancelář s dalšími stížnostmi nesouhlasí, prý už problémy odstranila. „V lednu jsme v několika bytech stav kontrolovali a většinou začala téct teplá voda ihned, někde po kratičkém zpoždění. Už je to v pořádku,“ uvedla Anna Ljapinová. Zároveň ale přiznala, že se na systému bude ještě pracovat. „Při letní odstávce, v květnu nebo červnu, ještě namontujeme nové regulační ventily. Už teď je ale vše, jak má být,“ tvrdí Ljapinová.

Lidé bydlící v ulici Kpt. Nálepky museli několik měsíců platit za teplou vodu, kterou neodebrali. Požadují proto na realitní kanceláři finanční kompenzace, jsou ochotni jít i k soudu. „Jsme ochotni s lidmi o finančních náhradách jednat. Až budeme dělat vyúčtování, chceme se ve všech postižených vchodech domluvit na určitých slevách,“ slíbila Anna Ljapinová.