U Loun začala na začátku srpna výstavba nového úseku dálnice D7 Praha – Chomutov. Obchvat města v délce šesti kilometrů zprovozněný v roce 1999 se rozšíří na čtyři pruhy, Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD) za to zaplatí 773 milionů korun bez DPH. Zakázku získalo sdružení společností Eurovia a Herkul, řidičům má nový úsek dálnice začít sloužit v druhé polovině roku 2022.
„Předání staveniště proběhlo 30. července a k zahájení prací došlo 3. srpna,“ sdělila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. V místě probíhají přípravné práce, s vlastní stavební činností firmy začnou příští měsíc.
Zahájení stavby dálnice tentokrát začalo bez tradičních oficialit. Termín slavnostního aktu podle mluvčí ŘSD nebyl zatím stanoven kvůli koronaviru, svou roli zřejmě hrají i probíhající letní prázdniny. „Oficiální slavnostní zahájení se uskuteční v průběhu září,“ dodala mluvčí.
Dálnice u Loun je jedním ze sedmi úseků, které na D7 chybí. Obchvat města se postavil s vidinou budoucího rozšíření na čtyřproudovou dálnici, uzpůsobené jsou tomu mosty, někde jsou hotové terénní úpravy pod dalšími dvěma pruhy budoucí dálnice. Ty se k současné silnici I/7 přistaví vpravo ve směru na Prahu. „Nejprve se vybuduje nová polovina budoucí dálnice, na kterou se pak převede doprava.
Pak se současná silnice zrekonstruuje, čímž se dokončí výstavba dálnice. Doprava mezi Prahou a Chomutovem bude stále probíhat v koridoru současného obchvatu Loun, přes město vedena nebude,“ sdělil Václav Marvan, koordinátor dostavby D7. Podobně se stavěly i jiné úseky této silniční tepny, například u zóny Triangle na Žatecku.
Změnami projdou také mimoúrovňové křižovatky u Loun. Na té na západním okraji vznikne druhý kruhový objezd ve směru na Žatec, křižovatka u Cítolib se zruší. Zůstane jen most se silnicí Louny – Rakovník. V rámci stavby navazujícího úseku dálnice u Chlumčan se upraví křižovatka Louny východ. Důvodem pro zrušení křižovatky u Cítolib jsou platné normy, které u tak malého města, jako jsou Louny, neumožňují krátkou vzdálenost dálničních křižovatek.
V rámci D7 se staví úsek u Panenského Týnce na hranici Ústeckého a Středočeského kraje, s uvedením do provozu se počítá příští rok v říjnu. ŘSD chce ještě letos zahájit stavbu úseku u Chlumčan, probíhá výběrové řízení na zhotovitele. V plánu je ještě výstavba tří úseků mezi Slaným a Panenským Týncem, jako poslední dojde na dálnici u Postoloprt. D7 má být hotová v roce 2027.