Kamil Březina (34), rodák z Loun, nyní žijící v Dobroměřicích, má rád chemii. A také učitelské povolání. Obojímu se věnuje naplno a nyní dosáhl velkého úspěchu – díky jeho pedagogické práci a úsilí jsou studenti Gymnázia Rakovník, kteří prošli „jeho rukama“, nejúspěšnější v republice při dalším následném studiu na Vysoké škole chemicko – technologické v Praze.

Gymnázium Zikmunda Wintra v Rakovníku je tak na prvním místě ve své kategorii mezi středními školami v ČR z hlediska úspěšnosti studentů na Vysoké škole chemicko – technologické v Praze, což v odborné studii potvrdila sama vysoká škola. VŠCHT je největší vzdělávací institucí zaměřenou na chemii ve střední Evropě a má prestiž doma i v zahraničí.

Do školy denně vlakem

„Je to obrovský úspěch. Samozřejmě mám radost z výsledků svých studentů i z ocenění celé naší školy,“ uvedl včera na dotaz Deníku Ing. Kamil Březina.

Na gymnáziu v Rakovníku vyučuje osm let, nyní je tam vedoucím učitelem chemie. Na své pracoviště dojíždí denně vlakem z Dobroměřic. Narodil se v Lounech a jeho otcem je známý lounský chirurg a bývalý ředitel nemocnice s básnickým jménem – MUDr. Otakar Březina. Z Gymnázia v Rakovníku od roku 2004 nastoupilo ke studiu na VŠCHT 23 studentů. Právě obdobím posledních sedmi let se zabývala zmíněná studie VŠCHT.

„Naše škola má výborné zázemí pro výuku chemie. Ředitelé o tuto věc dobře pečovali při plánování rekonstrukce budovy před několika lety. Velmi kvalitní je i náš sbor vyučujících chemie s řadou odborníků. Chemie na střední škole je přínosná pro všechny studenty, protože je učí analytickému myšlení, logickému uvažování, spojování informací do souvislostí,“ řekl spokojený K. Březina.

Učení mě baví, je to radost, říká kantor


Tušil jste, že by vaši studenti mohli být úspěšní?
Předpokládal jsem, že by se jim při dalším studiu chemie snad mohlo dařit. Ale tohle ocenění zcela překonalo moje očekávání. Výsledky jsou ještě lepší, než jsem čekal.

Čím si takový úspěch vysvětlujete?
Myslím, že je to zejména tím, že na naší škole máme dlouhodobě nastaveny podmínky pro výuku chemie a dobrou koncepci výuky. Koncepce vychází již z minulého století. Tehdy na našem gymnáziu vyučovaly významné osobnosti. Spolu se svými současnými kolegyněmi na jejich práci navazujeme.

Jaký je váš osobní recept na výuku chemie?
Učení mě baví, naplňuje, uspokojuje. Snažím se tu práci dělat co nejlépe. Ale to se týká i ostatních učitelů na naší škole. To, že máme úspěšné studenty, nejsou jen moje zásluhy a moje práce.

Děkuji za odpovědi.

V Rakovníku se ptala Jana Elznicová