Úřední soboty na Městském úřadu Louny budou probíhat i v letošním roce. První je v plánu už na zítřek, 28. ledna. Podle dat radnice využívají služby stovky lidí.

Úředními sobotami vychází město vstříc těm, kteří se v běžných pracovních dnech na úřad nedostanou. Své záležitosti mohou vyřídit pohodlně v sobotu, a to mezi 8. a 12. hodinou v budově městského úřadu Pod Nemocnicí. K dispozici jsou agendy registru silničních vozidel, řidičských a občanských průkazů, cestovních dokladů, evidence obyvatel a také pokladna.

Zítra startuje už třetí sezona této služby. „Jsem velmi rád, že se úřední soboty osvědčily. Po vyhodnocení zkušební doby v roce 2015 jsme se rozhodli v nich pokračovat,“ uvedl Pavel Janda, předseda komise pro otevřenou radnici při městské radě, která zavedení úředních sobot navrhla.

Nárůst před dovolenými

Statistika využití úředních sobot v Lounech v roce 2016

Možnost loni využila celá řada občanů. „Nejvíce klientů vyřizovalo své záležitosti během květnové úřední soboty. Vzhledem k blížícímu se období letních dovolených jsme zaznamenali nadprůměrný počet žádostí z agendy cestovních dokladů,“ uvedla Kamila Jarolímková z kanceláře úřadu. „Během úředních sobot v roce 2016 provedli pracovníci Městského úřadu Louny celkem 431 úkonů. Nejčastěji si lidé vyřizovali osobní doklady,“ dodala ze statistik.

U občanských průkazů to konkrétně bylo 109 úkonů, na pokladně 111 úkonů. Úseky řidičských průkazů a cestovních dokladů řešily 93 a 66 případů. Nejde ovšem o počty občanů – jeden člověk mohl být zaznamenán hned při několika úkonech najednou. Například při žádosti o cestovní pas a na pokladně.

Statistika využití úředních sobot v Lounech v roce 2016Statistika využití úředních sobot v Lounech v roce 2016

Statistika využití úředních sobot v Lounech v roce 2016. zdroj: MÚ Louny

V roce 2017 budou úředníci k dispozici kromě zítřejší soboty 28. ledna také 25. února, 25. března, 29. dubna, 27. května, 24. června, 23. září, 21. října, 25. listopadu a 16. prosince.