Úřední soboty na Městském úřadu Louny budou probíhat i v letošním roce. První je v plánu už na zítřek, 28. ledna. Podle dat radnice využívají služby stovky lidí.
Úředními sobotami vychází město vstříc těm, kteří se v běžných pracovních dnech na úřad nedostanou. Své záležitosti mohou vyřídit pohodlně v sobotu, a to mezi 8. a 12. hodinou v budově městského úřadu Pod Nemocnicí. K dispozici jsou agendy registru silničních vozidel, řidičských a občanských průkazů, cestovních dokladů, evidence obyvatel a také pokladna.
Zítra startuje už třetí sezona této služby. „Jsem velmi rád, že se úřední soboty osvědčily. Po vyhodnocení zkušební doby v roce 2015 jsme se rozhodli v nich pokračovat,“ uvedl Pavel Janda, předseda komise pro otevřenou radnici při městské radě, která zavedení úředních sobot navrhla.
Nárůst před dovolenými
Možnost loni využila celá řada občanů. „Nejvíce klientů vyřizovalo své záležitosti během květnové úřední soboty. Vzhledem k blížícímu se období letních dovolených jsme zaznamenali nadprůměrný počet žádostí z agendy cestovních dokladů,“ uvedla Kamila Jarolímková z kanceláře úřadu. „Během úředních sobot v roce 2016 provedli pracovníci Městského úřadu Louny celkem 431 úkonů. Nejčastěji si lidé vyřizovali osobní doklady,“ dodala ze statistik.
U občanských průkazů to konkrétně bylo 109 úkonů, na pokladně 111 úkonů. Úseky řidičských průkazů a cestovních dokladů řešily 93 a 66 případů. Nejde ovšem o počty občanů – jeden člověk mohl být zaznamenán hned při několika úkonech najednou. Například při žádosti o cestovní pas a na pokladně.
Statistika využití úředních sobot v Lounech v roce 2016. zdroj: MÚ Louny
V roce 2017 budou úředníci k dispozici kromě zítřejší soboty 28. ledna také 25. února, 25. března, 29. dubna, 27. května, 24. června, 23. září, 21. října, 25. listopadu a 16. prosince.