Obyvatelé Želče na Žatecku uspěli se svými protesty. Nelíbilo se jim, že při chystané rekonstrukci silničního mostu přes železniční trať u vesnice budou muset měsíce jezdit auty po objízdné trase, vedené několik kilometrů po polních cestách.

To se zásadně změní. Investor rekonstrukce, Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, přišla s radikálně jiným řešením.

U vesničky totiž vyroste provizorní most, který zářez s železniční tratí překlene. „Vzhledem k projevené nevoli místních k objízdné trase je zadáno zhotoviteli rekonstrukce mostu zpracování technického řešení k výstavbě provizorního přemostění přes železniční trať, které bude vedle současného mostu. Provizorní přemostění umožní, aby byla zajištěna veškerá dopravní obslužnost v obci Želeč,“ sdělil vedoucí lounského technicko – správního úseku Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Petr Šulek.

Po provizorním mostě budou moci jezdit nejen auta, ale i autobusy či vozy popelářů. A samozřejmě v případě potřeby technika hasičů či sanitky.

Most přes koleje na kraji Želče.
Oprava mostu přeruší jedinou cestu do vesnice. Objížďka vyvolala nevoli

Obyvatelé obce svou nevoli s objízdnou trasou vyjádřili v petici, kterou sepisovali letos v zimě. Na místní podle původního záměru čekala šestikilometrová objížďka po rozbitých polních cestách, místním se návrh nelíbil i přes příslib opravy povrchu. Mezi obyvateli panovaly obavy, že se na úzkou cestu těžko vejdou autobusy, popeláři a zemědělská technika a v neposlední řadě hasičům, osádkám sanitek a policistům dlouhá objížďka výrazně prodlouží časy dojezdu do vesnice s dvěma stovkami obyvatel.

Například soukromý zemědělec Václav Hanzal upozorňoval, že bezprostřední okolí polních cest, které jsou navržené jako objízdná trasa, v létě zaroste náletovými dřevinami, čímž se stane na mnoha místech hlavně v zatáčkách nepřehledná. „Podle mě objízdná trasa nebude bezpečná ani v Želči, kde jsou úzká a nepřehledná místa v ulicích bez chodníků mezi domy, ani v okolí vesnice. Cesty zarostou, navíc když tam pojede zemědělská technika, autobus nebo popeláři, bude těžké se vzájemně vyhnout,“ popsal letos v únoru Václav Hanzal. Do Želče zajíždějí autobusy na lince Kadaň – Žatec – Praha.

Upozornil také na to, že při rekonstrukci mostu se od vesnice „odřízne“ fotbalové hřiště, které je za tratí. V sezoně na něm hrají svá utkání fotbalisté staré gardy, trénují tam děti. „Obávám se, že pokud nebude provizorní lávka, všichni budou chodit přes koleje,“ sdělil.

Bývalé jatky v Žatci. Začala jejich demolice.
V Žatci začala demolice jatek. Billa, Datart a další obchody budou později

Místní dostali na výběr. Buď oprava cest v polích, kudy by byla vedena objízdná trasa, nebo provizorní most. „Na společném setkání zorganizovaném naší místní iniciativou se většina lidí ze Želče vyjádřila pro provizorní přemostění. Vítáme, pokud na něj nakonec dojde,“ sdělil Václav Hanzal.

Rekonstrukce mostu za téměř deset milionů korun měla probíhat od 11. září do 30. října, zakázku od Správy a údržby silnic Ústeckého kraje získala za devět a půl milionu korun bez DPH společnost Strabag. Tento termín ale nyní neplatí. „Termín opravy mostu bude posunut v závislosti na zpracování technického řešení provizorního přemostění a s tím souvisejících dokladů,“ upozornil Petr Šulek. Z řešení provizorního mostu také vyplynou celkové náklady na tuto investici, které se zvýší.

Mohlo by vás zajímat: Bývalá veterina v Lounech se dočká nového využití. Spojí seniory a děti

Zdroj: Deník/Petr Kinšt