Oprava proběhne na jaře. Přitom lávka byla zavřená několik měsíců už v roce 2018. Tehdy se ale opravoval samotný železniční most, nikoliv lávka. To se stalo terčem kritiky některých obyvatel Loun, kteří lávku využívají k procházkám do lokality Lužerady. A to i během zimy, kdy je kvůli koronaviru velká část jiných volnočasových aktivit omezena.

„Nedávno byl most opravován a byl zavřený. To je fakt Kocourkov,“ uvedl například Martin Kruml. „Most se opravoval, tryskání, nové nátěry. A na lávku se vykašlali. To je možné opravdu jen v ČR. To se fakt nedá pochopit,“ přidal se s kritikou Jan Mrázek.

V průběhu roku 2018 tehdejší Správa železniční dopravní cesty nechala opravit most, lávka pod ním byla při této souvislosti zavřená od srpna do října. Stav lávky byl sice už tehdy špatný, ne však v havarijním stavu jako nyní.

Železniční přejezd, ilustrační foto.
Na železnici se i loni umíralo. V kraji střet s kolosem nepřežilo osmnáct lidí

Pro město proto nebyla v roce 2018 oprava lávky prioritou, počítalo se s ní později. Nicméně radnice nechala vypracovat příslušnou projektovou dokumentaci na opravu lávky, náklady z ní vyplývající jsou vyčíslené na čtyři miliony korun. Město by proto na tak vysokou investici rádo získalo dotaci.

Z nedávno provedené mostní prohlídky vyplynulo doporučení lávku zavřít, aby byla zajištěna bezpečnost chodců.

„Rekonstrukce lávky je plánována a zařazena do investičního rozpočtu města na rok 2021 s podmínkou získání dotace. Ministerstvo pro místní rozvoj zatím dotační titul nevypsalo. Z tohoto důvodu proběhnou na jaře, za vhodných klimatických podmínek, jen nutné opravy k zajištění provozuschopnosti lávky,“ vysvětlila Blanka Sunkovská, vedoucí odboru správy majetku lounské radnice.

Pravděpodobně se tak na jaře lávka dočká provizorní opravy, větší rekonstrukce pak proběhne později.

Ilustrační foto.
Voda na Lounsku a Žatecku letos podraží. Lidé si někde připlatí i za popelnice