Straně zelených v Ústeckém kraji se nelíbí odložení výstavby trati pro vlakotramvaje mezi Mostem a Žatcem, která by především dopravovala tisíce zaměstnanců do průmyslových zón Triangle a Joseph. Krajský úřad s její realizací zatím nepočítá. Důvodem je příliš vysoká cena. Výstavba trati by podle odhadů vyšla na více než tři miliardy korun.

„Oproti jiným projektům na rekonstrukci nebo modernizaci kolejové infrastruktury je novostavba rychlodráhy velmi nákladná. Přidaná hodnota z tohoto projektu, na rozdíl od jiných uvažovaných investic v kolejové infrastruktuře, neodpovídá své ceně,“ sdělila Deníku Veronika Kindlová, mluvčí Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Zřízení vlakotramvaje je podle zelených nezbytností

Představitelé Strany zelených přesto v minulých dnech vyzvali představitele krajské samosprávy, aby podnikli všechny kroky vedoucí k co nejrychlejší realizaci projektu vlakotramvaje. „Kolejové spojení je podle nás nezbytným předpokladem pro úspěšný rozvoj zóny Triangle a zajištění její dopravní obslužnosti. Silnice I/27 mezi Žatcem a Mostem je již dnes přetížená, neumím si představit, jak bude vypadat po spuštění plného provozu všech podniků v zóně,“ řekl Petr Klepiš, místopředseda ústecké krajské organizace Strany zelených.

Vlakotramvaj je typ veřejné dopravy, kdy lehké nízkopodlažní vozy podobné tramvajím jezdí po kolejích stejného rozchodu jako mají vlaky. Vozy by byly schopné jezdit po tramvajových kolejích v Mostě i po běžných vlakových kolejích. Projekt počítá s tím, že by se na ně napojily v Žatci. Tramvají z Mostu, tak jak je projekt plánován, by cestující byli na Trianglu za 24 minut, ze Žatce za 11 minut. Trasa by vedla podél silnice I/27.

Stavba rychlodráhy mezi Mostem a Žatcem se odkládá