Změna čeká cestující v rychlících mezi Plzní, Žatcem a Mostem, které nově vozí namísto Českých drah společnost GW Train Regio. Společnost na trať vyjela v neděli 11. prosince. Rozhodlo o tom ministerstvo dopravy, poté co výběrové řízení na nového provozovatele loni zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). V tom právě GW Train Regio nabídla nejnižší cenu.

Zájem o provoz linky projevilo loni v září celkem pět společností. Nejlacinější GW Train Regio požadovala od státu dotaci necelých 75 korun na ujetý kilometr, což je zhruba o 13 korun méně, než kolik doplácel stát vloni Českým drahám.

O nové lince společnosti GW Train Regio poskytl rozhovor člen představenstva Pavel Faugner.

V jakých intervalech budou od této neděle vlaky mezi Mostem a Plzní jezdit?
Ve všední den a sobotu vypravujeme čtyři páry vlaků, v neděli pak pět párů vlaků.

Přibudou další dopravciMinisterstvo dopravy plánuje soutěže na dalších pět železničních linek. Noví dopravci vzešlí z tendrů by od změny jízdního řádu v roce 2018/2019 měli jezdit mezi Libercem a Pardubicemi, a mezi Libercem a Ústím nad Labem. Dále na linkách Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín.

Kolik pojmou cestujících?
Kapacita každé jednotky je sto dvacet míst.

Jak jsou vaše soupravy staré?
Jednotky prošly kompletní modernizací v roce 2016.

Běžná jízdenka na této trati z Mostu do Plzně od Českých drah stojí 219 korun. Jakou cenu nabízíte vy?
Obyčejné jízdné za uvedený úsek bude u nás stát 173 korun.

Platí i u vás slevy pro studenty či důchodce?
Ano, tyto skupiny cestujících mají u nás své určené slevy. Děti od 6 do 15 let mají k dispozici běžné i žákovské jízdné a dále mají slevy také studenti mezi 15 a 26 roky. A samozřejmě i lidé nad 60 let.

O kolik dražší bude jízdenka z Mostu do Plzně do první třídy?
První třída je o dvacet procent dražší, než stejná jízdenka ve druhé vozové třídě v našich vlacích.

A jaké výhody vaše první třída nabízí?
Jedná se o prostorově uzavřený oddíl pro cestující o kapacitě dvanáct míst. U vstřícných sedadel je velký rozkládací stolek. Více zásuvek pro dobíjení drobné elektroniky a samostatný info systém.

Wifi pokrytí bude v celém vlaku?
Ano, pokrytí je rovnoměrné po celém vlaku. Kvalita připojení je úměrná síle mobilního signálu všech tří mobilních operátorů.

Jaké další služby cestujícím nabídnete?
Kromě zásuvek na drobnou elektroniku a bezplatné zapůjčení USB nabíječek, mohou cestující například využít i nákup jízdenek přes internet, vlakového průvodce nebo sledování polohy našich vlaků. Samozřejmostí je prostor pro přepravu dětských kočárků a invalidních vozíků včetně průvodce. Nechybí bezbariérové toalety, stojany na jízdní kola či stolek s dětskou stolní hrou pro nejmenší.

Psali jsme: Nové rychlíky mají státu přinést úsporu, cestujícím komfortnější cestování

Pokud si někdo v Mostě zakoupí jízdenku DUK (Doprava Ústeckého kraje) může s ní dojet až do Plzně?
Tato jízdenka je platná pouze na území Ústeckého kraje, tedy jen do Blatna u Jesenice.

Jak budete uznávat jízdenky. Například pokud cestující pojede z Chebu s ČD a v Plzni přestoupí směr Most? Může použít jednu jízdenku, nebo si musí na vaší trase zakoupit další extra jízdenku?
Takový cestující si musí do našeho vlaku koupit naší jízdenku. Když to nestihne během přestupu v naší pokladně přímo v Plzni, bude mu jízdenka u nás ve vlaku prodána bez přirážky.

GW Train RegioSpolečnost GW Train Regio dosud zajišťovala provoz osobní železniční dopravy ve třech krajích v České republice. Kromě toho také přeshraniční železniční dopravu mezi ČR a Německem na hraničním přechodu Kraslice-Klingenthal a přeshraniční železniční dopravu mezi ČR a Polskem na hraničních přechodu Královec-Lubawka (v letní sezoně).
Spojení mezi Plzní a Mostem není elektrifikované a denně tudy projedou čtyři páry rychlíků, v neděli pak pět párů dálkových spojů.