„Před spuštěním výroby se podnik zaměřoval především na náborovou kampaň, která byla velmi úspěšná a v Heavy Machinery Services nyní pracuje více než čtyři sta kmenových zaměstnanců, z nichž přibližně 90 procent pracovalo ve stejném areálu pro společnost Legios Loco,“ sdělil Andrej Čírtek, tiskový mluvčí skupiny Czechoslovak Group, jejíž součástí je společnost Dako-CZ. Výroba v lounském areálu se opět zaměří na produkci nových a opravy starších vagonů, jméno konkrétních zákazníků mluvčí ale neuvedl.

Výroba v lounské vagonce byla přerušená v závěru června, kdy soud prohlásil konkurz na HMS. Tím pádem přešla dispoziční oprávnění k majetku dlužníka na insolvenčního správce. Tím je v případě HMS Petra Hýsková. „Již první dny po prohlášení konkurzu jednoznačně ukázaly, že Legios Loco nemá o další korektní a transparentní spolupráci žádný zájem,“ zdůvodnila Hýsková, proč dala dosavadnímu nájemci areálu výpověď.

Podle svých slov oslovila firmy, které už dřív projevily zájem o jeho užívání. „Ve většině případů se ale nechtěly v takto vyhrocené kauze angažovat. V tu chvíli existoval jediný zájemce schopný a ochotný bez odkladu uzavřít smluvní vztah a zajistit kontinuitu provozu závodu dlužníka, a to společnost Dako-CZ,“ vysvětlila Hýsková. S tímto krokem souhlasila i společnost Gomanold, jejíž pohledávka je zajištěna nemovitostmi ve výrobním areálu HMS.

Právě schůze věřitelů by měla napovědět, jak bude konkurz HMS pokračovat a co bude s rozsáhlým areálem v Lounech dál. Koná se ve středu 21. srpna.

„Současné řešení je řešení provizorní, které má pozitivní přínos pro majetkovou podstatu. Nikterak neomezuje okruh případných budoucích zájemců o koupi celého obchodního závodu či výrobního areálu dlužníka,“ podotkla Petra Hýsková.

Vedení společnosti Legios Loco současné konání insolvenční správkyně označuje za protiprávní, hovoří o nepřátelském převzetí společnosti a nekalém konkurenčním boji. „Převzetí areálu firmou Dako považuje společnost Legios Loco za krádež za bílého dne, která je výsledkem nezákonného postupu insolvenční správkyně. Vagonky se zmocnila skupina Czechoslovak Group. Za touto loupeží vidíme vyvrcholení nekalého konkurenčního boje a zákulisní dohodu insolvenční správkyně s předem vybraným ekonomickým subjektem,“ vyjádřila se mediální zástupkyně společnosti Legios Loco Radka Háčková.

Sama společnost Legios Loco, která se loňskou produkcí 1 039 vyrobených železničních vozů řadí mezi největší firmy v tomto oboru v Evropě, skončila v červenci v insolvenci. A to poté, kdy jí insolvenční správkyně Petra Hýsková vypověděla nájemní smlouvu na výrobní areál v Lounech. Firma v něm působila od roku 2014, kdy se společnost HMS dostala do insolvence. Další závody má Legios Loco v Horním Slavkově, Nymburku a Českých Velenicích.