„Žádám o přesunutí dopravní značky začátek a konec obce (Žatec) v Kadaňské ulici od Chmelařského institutu na konec ulice k domu č.p. 2096 v katastru města Žatec. Pokud se podívám na ostatní značky, které označují konec nebo začátek obce, tak jsou umístěné vždy za posledním domem, firmou nebo odbočkou například směr Staňkovice, Trnovany, Bezděkov, Most, Stroupeč. V Kadaňské ulici je absence chodníků. Autobusovou zastávku využívají i děti, kteří nemají ještě takový odhad, zdali auto jede dostatečně pomalu, pro bezpečný přechod komunikace,“ obrátila se na vedení města jedna z obyvatelek Kadaňské ulice.

Po projednání v dopravní komisi vyslovili s přesunem značek souhlas žatečtí radní. Na základě žádosti města v minulých dnech rozhodl o změnách odbor dopravně správních agend žatecké radnice. „Podél pozemní komunikace od Chmelařského institutu směrem ke křižovatce se silnicí III/22523 se nachází z části souvislá zástavba patnácti rodinných domů. Dále jsou při komunikaci sjezdy na přilehlé zahrady. Dotčenou část silnice lze považovat za zastavěné území a přesunutí dopravní značky označující obec a konec obce je v souladu s ustanovením příslušné vyhlášky,“ uvedl jeho vedoucí Jiří Dobruský.

Plán oprav dálnic a silnic I. třídy v Ústeckém kraji v roce 2024.
Šoféři ze Žatecka a Lounska, pozor. Potíže přinese řada oprav na hlavních tazích

V současné době v dotčeném úseku není povolena nejvyšší povolená rychlost 90 km/h, na převážné části je snížena na 50 km/h a pouze na krátké části úseku je dovolena nejvyšší rychlost 70 km/h. „Navrženou úpravou se sníží nejvyšší dovolená rychlost jednotně na 50 km/h v celé délce úseku,“ připomněl.

Podle statistik Policie ČR došlo od ledna 2010 na silnici II/225 mezi Chmelařským institutem a křižovatkou na Čeradice u Libočan k 15 dopravním nehodám. Čtyři lidé se při nich zranili.

Mohlo by vás zajímat: Jak by mohlo vypadat centrum Podměstí? V Žatci hledají projektanta proměny

Zdroj: Deník/Petr Kinšt