Informovala o tom žatecká radnice po koordinační schůzce se správci komunikací a investory akcí. Stavbu kruhového objezdu na Pražské ulici, u výjezdu na Louny a Bezděkov, kde se aktuálně staví obchodní centrum Norma a nová obytná čtvrť, bude zajišťovat Ústecký kraj, konkrétně Správa a údržba silnic Ústeckého kraje. Okružní křižovatka tam měla podle původních plánů začít vyrůstat později, nakonec bude hotová už letos.

„Tlačili jsme na to, aby se okružní křižovatka udělala už nyní. Důvodem je rychlý rozvoj lokality, kde vznikají nové obytné stavby, bude tam supermarket a čekáme velký nárůst dopravy. Zvlášť v souvislosti s další očekávanou výstavbou směrem na Bezděkov. Aby tam nedocházelo k dopravním problémům a křižovatka byla co nejbezpečnější, tak jsme z preventivních důvodů prosazovali vybudování kruhového objezdu u kasáren už nyní,“ uvedl starosta Žatce Radim Laibl.

Vybraná už je firma, která „kruhák“ postaví, podle plánů má začít sloužit během podzimu.

Dopravní omezení. Ilustrační snímek.
Horké léto na silnicích Lounska a Žatecka. Řidiče čeká řada uzavírek a omezení

„Jedná se o okružní křižovatku nahrazující klasickou čtyř ramenou křižovatku, v severní a západní části bude křižovatka lemována novým chodníkem a na příjezdové komunikaci od Loun i místem k přecházení. Středový ostrov bude ve správě Města Žatec a bude na něm sadová výsadba,“ sdělil Ústecký kraj. Předpokládá se, že stavba vyjde na zhruba 15 milionů korun bez DPH.

Další dva nové „kruháky“ mají ve městě chmele být do tří let, postaví je Ředitelství silnic a dálnic. Na I/27 má jeden vyrůst místo současného provizorního při výjezdu na Most na křížení s ulicí Osvoboditelů. Ten je v posledních plánech zařazen na rok 2026. Druhý pak na frekventované křižovatce u výjezdu na Plzeň, na křížení s Husovou ulicí nedaleko Tesca. U něj se zmiňuje rok 2027.

U řeky má vzniknout křižovatka s typickou kulatou podobou. Klasickou křižovatku tam v roce 2020 nahradil provizorní „kruhák“. I nový kruhový objezd při výjezdu na Most má mít čtyři větve.

Trojice obžalovaných žen v kauze žateckých jeslí u lounského soudu.
Bylo to dětské vězení, řekla u soudu v kauze žateckých jeslí klíčová svědkyně

U Tesca, na křižovatce, kde došlo k řadě vážných nehod, včetně tragických karambolů, se uvažuje o větším oválu, délku má mít zhruba sto metrů. Napojit se tam má pět silnic. „V rámci technické studie byly zpracovány celkem tři varianty řešení okružní křižovatky. Výsledná varianta byla vybraná během projednávání s městem Žatec, ŘSD a Policií ČR,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Odborníci na dopravu výstavbu dvou okružních křižovatek na frekventované silnici Most – Plzeň v Žatci vítají, mají přinést vyšší bezpečnost. O jejich potřebě se mluví už několik let.

Část veřejnosti je vítá, podle nich zklidní dopravu. Další je odmítá, pochybují o jejich potřebě. „Ty kruhové objezdy tam měly být už před deseti lety,“ napsal na sociálních sítích Jiří Mrázek. Doufá, že se postaví co nejdříve. „Kruháky to určitě vyřeší. Vůbec. Všude kruhové objezdy, protože lidi neumí jezdit a nedodržují předpisy. Ať lidi jezdí normálně a ty blázny ať více kontrolují,“ myslí si naopak Lukáš Dombala.

Podbořanské letní slavnosti.
Slza, Portless, Jan Bendig i plážový volejbal. Podbořany se těší na slavnosti

„U Tesca by stačily odbočovací a napojovací pruhy. Široké je to tam dost. Je to nesmysl,“ myslí si diskutující Martina. „Odbočovací pruhy nezpomalí auta, která tam jedou klidně i stovkou,“ reagoval Jiří Mrázek.

Další odpůrci říkají, že se v místě budou tvořit fronty, že se doprava zpomalí. A také prý lidé ze začátku mohou „kruhák“ přehlédnout a „vletět“ tam ve velké rychlosti. Příznivci výstavby kruhových křižovatek opakují, že hlavní je bezpečnost. A doprava by měla být podle nich naopak plynulejší, vjet z vedlejší bude snazší. „Ten kruhák je tam potřeba. Už jenom kolik tam bylo smrtelných nehod,” říká Hanka Merklová.

Mohlo by vás zajímat: Běh za ostnatým drátem. Věznice v Drahonicích se zapojila do osvětové akce

Zdroj: Deník/Petr Kinšt