„ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby ,I/27 Plasy, obchvat – most SO 201´. Jedná se o výstavbu nejvyššího silničního mostu v ČR o délce 496 metrů. Stavba je soutěžena v režimu Design & Built. Předpokládaná hodnota zakázky je 530 milionů korun bez DPH. Na stavbu je vydáno stavební povolení,“ informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Termín pro podání nabídek na stavbu mostu u Plas je 3. září, výstavba se předpokládá v letech 2025 až 2028. „Most je široký 12,6 metru a v nejvyšším místě dosahuje výšky 87,3 metru. Pro překročení hlavní části údolí s řekou Střelou je navržena oblouková konstrukce. Oblouk bude mít rozpětí 180 metrů,“ uvádí ŘSD v informačním letáku ke stavbě.
Protože se bude nacházet v atraktivní lokalitě, počítá se na mostě také s chodníky a vyhlídkou na Plasy a okolí. Chodník bude tři metry široký a poslouží také jako cyklostezka. Vyhlídkové místo dostane průhlednou podlahu. Most kromě Střely překlene železniční trať Žatec – Plzeň.
Ještě letos chce ŘSD zahájit výběrové řízení na stavbu samotného obchvatu Plas. I ten by se měl stavět v letech 2025 až 2028. Předpokládaná cena je 1,445 miliardy korun bez DPH.
Zmíněná metoda Design & Built znamená, že vybraný uchazeč most nejprve vyprojektuje a pak postaví. Na téže silnici se stejně staví obchvat Žiželic na Žatecku rovněž s velkým mostem, 377 metrů dlouhým a 40 metrů vysokým, přes geologicky komplikované údolí potoka Hutná.
Obchvat Plas povede východně od městečka, směrem na Žatec se počítá s pruhem navíc pro předjíždění. Silnici I/27 Most – Plzeň čeká přestavba i na dalších místech. Kromě zmíněných Plas a Žiželic chce ŘSD v roce 2026 spustit stavbu obchvatu Kaznějova na severním Plzeňsku a v roce 2028 navazujícího úseku do Třemošné. O rok později by měla začít stavba obchvatu Havraně na Mostecku.