Chrám chmele a piva v Žatci vstupuje o víkendu do nové sezony. A to s novým ředitelem od počátku roku mu šéfuje 58letý Jaroslav Čása. Soubor objektů, jejichž rekonstrukce vyšla na čtvrt miliardy, má Žatec povznést mezi nejatraktivnější české turistické destinace. Zatím se tak nestalo, turistů bylo loni méně, než se předpokládalo.

Pane řediteli, co děláte pro to, aby turistů přijelo letos do Chrámu víc?
Někomu se může zdát, že turistů do Žatce a Chrámu moc nejezdí, ale já jsem optimista. Je to běh na dlouhou trať. Jde o to stát za původní myšlenkou Chrámu, prosazovat ji a dívat se dopředu.

Jaká ta myšlenka je?
Jednoznačně podpora žateckého chmele a pivovarnictví. Na tom je a měla by být postavena marketingová strategie Chrámu. Konkrétně. Chceme třeba oslovovat firemní klientelu, aby do Žatce jezdila na svá setkání. V poslední době jsou v módě firemní setkání na Moravě ve sklípcích spojená s vínem. Nabízíme něco podobného setkání v Žatci spojené se chmelem a pivem.

Jak by to mělo vypadat?
Nejde jen o pití piva. Je to celodenní program s kvalitní gastronomií včetně třeba návštěvy chmelnice v okolí města s odborným výkladem. V tomto chceme spolupracovat s chmelaři i hoteliéry.

Už se nějaká spolupráce Chrámu s jinými subjekty rozeběhla?
Ano. Spolupracujeme se Žateckým pivovarem a také se rozjíždí zajímavá spolupráce s hotelem Zlatý lev, jeho belgický majitel má zajímavé nápady. Nebráníme se samozřejmě spolupráci s nikým, na rozvoji turismu v Žatci můžeme profitovat společně. Je nutné jednat a přicházet s nápady. Jeden takový projekt už je připraven: Den otevřených dveří v pivovaře 9. června. Dobrý příklad, že to opravdu funguje.

Myslíte, že by se Žatec mohl v budoucnu stát top turistickým centrem?
Ano. Jak jsem říkal, je to ale běh na dlouhou trať. Podnikatelé v turismu musí nejdřív vidět, že to co tady děláme, funguje. Pak se nebudou bát do Žatce posílat turisty. Podobně jako třeba do Českého Krumlova nebo Kutné Hory.

O víkendu zahajuje v Chrámu nová sezona. Co nového jste pro turisty připravili?
Novou atrakcí je průlez komínem. Zájemce dostane horolezecké vybavení a pod dohledem našich průvodců vyleze vnitřkem na 18 metrů vysoký komín. Stojí to 190 korun. Otvírá se také nová prodejna piv ze žateckého chmele v režii sousedního Chmelařského muzea. Novinku chystáme i do zahrady kapucínského kláštera, kde chceme nabídnout možnost svatebních obřadů.

A co sladovna?
Zrekonstruovaná renesanční sladovna, kterou spravujeme, vhodně doplní naší nabídku a činnost. V květnu tam chystáme vernisáž obrazů české moderní tvorby. Sladovna bude velkým přínosem pro kulturu ve městě. V přízemí pak bude volně přístupná místnost s internetem.

Děkuji za rozhovor