Železniční vlečka do zóny Triangle u Žatce se stavět nebude ani s příchodem Nexenu, největšího investora v kraji. Korejci chtějí od roku 2018 u Žatce vyrábět miliony pneumatik pro osobní a lehká užitková auta ročně, suroviny do továrny u Žatce a hotové výrobky z ní chtějí vozit kamiony.

„Postačí nám silniční doprava," potvrdil Petr Pospíšil, ředitel pro vztahy s veřejností společnosti Nexen Tire Czech.

Vlečka byla odstraněna v roce 2005

Železniční vlečka v délce zhruba osmi a půl kilometru měla podle plánů vést z nádraží v Postoloprtech zhruba v trase původní, která se používala k přepravě hlavně pohonných hmot na bývalé vojenské letiště. V roce 2005 byl její svršek odstraněn, neboť staré kolejnice a pražce neodpovídaly normám pro moderní vlečku. Ústecký kraj, vlastník zóny Triangle u Žatce, chtěl vlečku postavit, jakmile o ni projeví zájem investoři. Nestalo se tak, vlečka se zřejmě vůbec stavět nebude.

Vše budou vozit kamiony

Investoři v zóně Triangle spoléhají na silniční dopravu, důležitá pro ně je hlavně dostavba čtyřproudové rychlostní silnice R7 Praha – Chomutov. K tomu by mělo podle současných plánů dojít ale nejdřív až za osm let. Většina továren v průmyslové zóně Triangle u Žatce je navázána na automobilový průmysl, dodává do českých a zahraničních automobilek. Proto je pro ně důležité napojení na českou a německou dálniční síť.