Ředitelství silnic a dálnic prostřednictvím informačních letáků zveřejnilo její budoucí podobu.

Silnice R7 má měřit celkem 82 kilometrů, v současné době je postaveno 17 km – mezi Prahou a Slaným. Dalších téměř devět kilometrů se staví – obchvat Sulce na Lounsku a úsek u zóny Triangle na Žatecku včetně mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň. Zbylých 56 kilometrů zbývá dostavět.

Velká část silnice I/7 se stavěla jako polovina budoucího čtyřpruhu. V těchto úsecích se dostaví dva pruhy a někde i doprovodná silnice. V některých úsecích se bude stavět nový čtyřpruh.

Prvním úsekem od Prahy, který se na R7 bude stavět, je zkapacitnění silnice od Slaného na hranice Středočeského a Ústeckého kraje. Většinou se 16 kilometrů této trasy rozšíří o dva pruhy, dojde k dostavbě mimoúrovňových křižovatek na obchvatu Slaného a rekonstrukci většiny mostů na nynější trase. Pouze u Lotouše se bude stavět silnice celá nová ve čtyřech pruzích – plánuje se tam severní obchvat vesnice.

V Ústeckém kraji bude první stavbou rozšíření o dva pruhy obchvatu Panenského Týnce na Lounsku včetně výstavby mimoúrovňové křižovatky poblíž obce.

Následovat bude obchvat Sulce, který se v současné době staví a motoristům má začít sloužit v příštím roce. Na něj naváže úsek k Chlumčanům včetně mimoúrovňové křižovatky u Smolnice. Čtyřproudová silnice se tam bude stavět nová, jižně od nynější trasy z roku 1976.

Silnice R7 pak bude pokračovat obchvatem Loun, který byl ve dvou pruzích zprovozněn před deseti lety. K současné silnici se dostaví dva pruhy. Stejně tak jako v případě navazujícího obchvatu Postoloprt. Součástí jeho rozšíření bude i stavba dvou nových mostů přes řeku Ohři.

Za Postoloprty se plánuje nová silnice k mimoúrovňové křižovatce Bítozeves, která už stojí. Tento úsek se bude stavět stejně jako se v současné době buduje navazující úsek kolem zóny Triangle. Postaví se nový dvoupruh, na který se pak svede doprava a současná silnice se zrekonstruuje tak, aby mohla sloužit jako zbylá polovina čtyřpruhu. K tomu se dostaví doprovodná dvouproudová silnice druhé třídy.

Právě stavěnou křižovatkou se silnicí I/27 Most – Plzeň, jež bude s úsekem kolem Triangle otevřena letos v září, silnice R7 vstoupí na Chomutovsko – tam se plánují dva úseky. Silnice R7 se jižně odkloní od současné trasy, u Droužkovic se plánuje mimoúrovňová křižovatka se silnicí k Nechranické přehradě, jejíž část směrem k Chomutovu bude postavena nová. Následovat bude poslední úsek silnice R7, který povede jižně od Chomutova. Na už postavené křižovatce se silnicí I/13 Karlovy Vary – Chomutov v Nových Spořicích R7 bude ukončena.

Dále do Krušných hor až na hraniční přechod Hora svatého Šebestiána s Německem už je silnice vedena v kategorii první třídy, moderní úseky tam byly postaveny před několika lety. Dokončení silnice R7 se neustále odsouvá. Termíny, které to stanovily na rok 2010 nebo 2012, dodrženy nebudou. Většina úseků na R7 navíc vypadla ze seznamu silničních staveb, které měly být financovány z operačního programu doprava Evropské unie. Proto je nejisté, zda stát bude mít na R7 peníze. V současné době se počítá, že z peněz EU se budou stavět jen dva úseky na Chomutovsku. S jejich výstavbou by se mohlo začít v příštím roce.