VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

4.8.2018
SDÍLEJ:

Elektrická jednotka Pesa Elf IIFoto: Pudelek: CC BY-SA 4.0; Wikimedia Commons

„Nevěřím, že budou schopni za tu nabízenou cenu jezdit. Nemají soupravy, a také nevím, kde to budou udržovat,“ shrnul na odborářském webu OSŽ obavy těch, kteří se na ústecké vítězství RegioJetu skrz prsty, krajský zastupitel a zaměstnanec ČD Cargo Zdeněk Svoboda.

Vyjádřil také obavu, že se železniční síť rozpadne nesourodé fragmenty ovládané jednotlivými dopravci. Na diskusi prý ale nebyl čas a samotné hlasování proběhlo korespondenčně.

„Máme plochou řídicí strukturu firmy a dokážeme pořídit nová vozidla za férové a výhodné ceny,“ uvedl mluvčí RegioJetu na otázku, jak se firma dokázala dostat na cenu o padesátikorunu za kilometr pod konkurenční nabídky.

Klepnutím na mapu zobrazíte plnou velikost:

Soukromí dopravci na českých regionálních tratích

Pohled na mapu přitom nenapovídá, že by měl být vstup na RegioJetu na české lokálky něčím přelomovým. Na regionálních tratích se už nyní prohánějí vlaky sedmi soukromých společností a například GW Train Regio působí hned ve čtyřech krajích.

V naprosté většině případů se však jedná o zapadlé železnice klikatící se daleko od větších měst, k jejichž obsluze stačí jeden motoráček. Alespoň víkendový či sezónní provoz na nich se často snaží zachovat společnosti vzniklé coby spolky nadšenců.

Firma Radima Jančury hraje coby největší nestátní železniční dopravce ve střední Evropě jinou ligu. Její tržní podíl od roku 2010 vzrostl z nuly na více než osm procent (pro srovnání: třetí v pořadí – Leo Express – se již pět let potácí kolem 1,5 procenta). A regionální tratě, které nyní vyhrál, mají neporovnatelně vyšší potenciál. Jsou elektrifikované, z velké části dvoukolejné a spojují největší města v kraji.

O dotované krajské linky RegioJet usiluje prakticky od chvíle, kdy se coby železniční značka vyčlenila ze Student Agency. Dosud jí v tom však bránilo memorandum z roku 2009. V něm vláda a kraje zakonzervovaly monopol Českých drah na dalších deset let. A právě tahle bariéra nyní padá. Do konce příštího roku budou muset vypsat otevřenou soutěž na své lokálky všechny kraje.

Žlutý dopravce musí vlaky, kterými slíbil na Ústecku jezdit, nejprve nechat vyrobit. Budou jimi dvoučlánkové jednotky Elf II od polského výrobce Pesa, které se podobají motorovým vlakům provozovaným Českými dráhami pod názvem RegioShark.

RegioJet v nich slibuje klimatizaci, Wi-Fi, displeje v sedačkách, přepravu kol i kočárků a moderní informační systém. Nasazovány by měly být postupně, a to nejpozději do konce roku 2021. Do té doby se budou muset cestující spokojit se staršími motoráky, jakými v Česku jezdí německá Arriva.

RegioJet získal zkušenosti s regionální dopravou na slovenské lince Bratislava–Komárno, kde se mu během pěti podařilo více než ztrojnásobit počty cestujících. Tam přitom od začátku funguje vzájemné uznávání jízdenek mezi státním a soukromým dopravcem.

V Ústeckém kraji bude sice možné také jezdit na jednu jízdenku, ale pouze v rámci krajského integrovaného systému. Cesty z jiných krajů může žluté vítězství naopak prodražit, přinejmenším do roku 2020, od kterého by mělo platit vzájemné uznávání celostátně.

Vizualizace vlaků RegioJetu pro Ústecký kraj

K zajištění provozu RegioJet plánuje vybudovat vlastní provozní zázemí. Využijeme k tomu jak běžné odstavné koleje, tak širší údržbové zázemí buď vlastní, nebo pronajaté ve spolupráci s dalšími železničními dopravci,“ upřesnil Ondrůj.

Železniční revoluce v České republice odstartovala zprudka. Národního dopravce přitom čekají další těžké souboje. Například Liberecký kraj už obeslal všech 26 dopravců s licencí poptávku na desetiletý kontrakt na linku Liberec – Děčín.

„Zájem máme a jednání se určitě zúčastníme,“ potvrdil mluvčí společnosti Leo Express Emil Sedlařík skutečnost, že česká železniční mapa může být už zanedlouho pestrobarevná.

České dráhy se nicméně nevzdávají. Hodlají se zúčastnit všech nových soutěží. V případě rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem už zaznamenaly první vítězství, byť za cenu třicetimilionové slevy.

Autor: Michal Janko

4.8.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Montážní dělník 20 000 Kč Montážní dělníci výrobků z ostatních materiálů operátor výroby. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 48. Poznámka: místo výkonu práce: Na Astře 3001, 438 01 Žatec, Hledáme spolehlivé a manuálně zručné zaměstnance. Není nutné mít speciální vzdělání, pokud jste připraveni naučit se nové věci. Smlouva není s agenturou. , Požadavky: , - Zdravotní způsobilost pro práci ve třísměnném provozu , - Manuální zručnost , - Spolehlivost a odpovědnost za výsledky své práce , Náplň práce:, - Obsluhuje zařízení při montáži výrobků., - Kontroluje výrobky v rámci pravidel kvality a produktivity., , příspěvek na dojíždění, stravování, penzijní připojištění, sick days, dovolená navíc, bonusy, firemní doprava ze směru Chomutov, Most, Podbořany, kontakt: telefonicky po-pá 9,00 - 15,30 na č. 725514198, email: nabory@koito-czech.cz,. Pracoviště: Koito czech s. r. o., Na Astře, č.p. 3001, 438 01 Žatec 1. Informace: Lenka Nowaková, +420 725 514 198. Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu 19 000 Kč Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Teamleader call centra. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Žatec, nová pobočka Podbořany, Telemarketingová firma specializující se na projekty zvláště v oblasti telekomunikací přijme pracovníka na pozici: Teamleader call centra., Náplň práce:, • Řízení call centra, • Dohled nad zpracováním objednávek, • Strategické řízení rozvoje call centra, • Řízení týmu operátorů , • Komunikace s operátory a zákazníky , • Zpracovávání výsledků a reportů, Požadujeme:, • Minimálně SŠ vzdělání, • Zkušenosti na podobné pozici výhodou (nikoliv podmínkou), • Znalost MS Office, • Spolehlivost, pracovitost, komunikativnost, loajalita, ochota učit se novým věcem, • Schopnost pracovat pod tlakem, • Zkušenosti s vedením týmu, • Schopnost týmové i samostatné práce, • Manažerské předpoklady pro výkon vedoucí funkce, • Organizační a řídící schopnosti, rozhodnost, odpovědnost, flexibilita, kreativnost., • ŘP sk. B, kontakt: Kozák Pavel, e-mail: pavel.kozak@avacall.cz, osobně na kontaktní adrese v Žatci: náměstí Svobody 55. Pracoviště: Ctscz spol. s r.o., pracoviště podbořany, Cyrila a Metoděje, č.p. 72, 441 01 Podbořany. Informace: Pavel Kozák, . Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič ostatních speciálních 20 000 Kč Řidiči ostatních speciálních vozidel řidič a obsluha speciálních vozidel. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: místo výkonu práce: U Porcelánky 2903 Louny, Vyžadujeme spolehlivost, pečlivost, fyzickou zdatnost, schopnost spolupráce, samostatnost, odpovědnost za provedenou práci. Zaměstnanec musí mít velmi dobrý zdravotní stav, pracuje se i ve výškách a v uzavřených prostorách. Předpokladem je řidičský průkaz skupiny B. , Náplní práce je obsluha a řízení firemní techniky, práce s kamerovým vozem, obsluha kamerové techniky, zpracování údajů ze snímání, tvorba dokumentace pro zákazníky., Nutná znalost práce s počítačem (WORD, EXCEL), výhodou zkušenosti s GPS., kontakt: telefonicky na č. 720681640 od 7,00 do 14,00 hod, email: vajsejtl@patok.cz, osobně na uvedené adrese dle osobní domluvy. Pracoviště: Patok a.s., U Porcelánky, č.p. 2903, 440 01 Louny 1. Informace: Oldřich Vajsejtl, +420 720 681 640. Výroba - Výroba Strojírenští kovodělníci 20 000 Kč Strojírenští kovodělníci obráběč kovů - specialista. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: místo výkonu práce: Louny, 5. května 2940, požadujeme:, vysokou úroveň manuální zručnosti a ovládání obráběcích nástrojů a přístrojů, čtení výkresové dokumentace, znalost měřidel, značná matematicko-logická gramotnost, zaměstnanecké výhody:, Příspěvek na dopravu do zaměstnání. Vlastní kuchař = kvalitní stravování (oběd 30,-Kč).Permanentky do fitness studia.Poukázky do kina a divadla.Permanentky na zápasy HC Verva Litvínov. Pracovní poměr na dobu neurčitou. Firemní ZOO o přestávkách. Příspěvek na významné životní události (svatba, nar.dítěte, životní jubileum). Věrnostní odměny (10, 15, 20, 25, 30...let u firmy).2-3 dny placeného volna "SICKDAYS".Příspěvek na penzijní připojištění.Zvýhodněné služby mobilního operátora.Přístup do sportovního zařízení SEKO Aréna, Vyhlídkové lety vrtulníkem pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky. Teambuilding (motokáry, FIFA Xbox turnaje, stolní tenis, paintball, únikové hry, bowling, cyklovýlety a další). Příjemné okouzlující prostředí propojené s přírodou, Zájemci zasílejte životopisy emailem: michaela.mrackova@sekogroup.com, osobně na uvedené adrese (domluvit termín na telč. 415635579). Pracoviště: Seko aerospace, a.s. - provozovna louny, 5. května, č.p. 2940, 440 01 Louny 1. Informace: Michaela Mračková, +420 415 635 579.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická dopravní nehoda se stala v sobotu odpoledne na okraji Žatce na výjezdu na Podbořany.

Nehoda na okraji Žatce má tragické následky. Žena nepřežila střet s autobusem

Videosouhrn 7.–9. prosince 2018

Exploze jako záměr, čerti pod parou a Strach mezi anděly: videa víkendu

Auto skončilo na střeše, posádka v nemocnici

Toužetín - Hned dvě sanitky vyjely v neděli večer k dopravní nehodě do Toužetína. Na silnici na Slané se převrátilo auto na střechu.

Lyžařské areály sužuje sucho. Některé možná ani neotevřou

Ústecký kraj - Zimní střediska bojují s nedostatkem vláhy nutné pro umělý sníh. Na Telnici i Bouřňáku ještě nezačali zasněžovat.

Osm tisíc na vánoční dárky. Začala hlavní sezona zadlužování

Severní Čechy /INFOGRAFIKA/ - Nejdříve deset minut štěstí pod stromečkem, po kterých následují měsíce starostí. Tak vypadá „vánoční pohoda“ pro desítky tisíc Čechů, kteří každý rok v rámci adventu chodí kupovat dárky bez peněz, zato s předschváleným úvěrem, kreditní kartou či splátkovým kalendářem v kapse.

Muž šel slavit nové zaměstnání, pak udělal chybu. Sedl za volant

Postoloprty - Postoloprtští policisté se při silniční kontrole setkali s nemilým překvapením. Když zastavili vozidlo Volkswagen, pojali podezření, že by mohl být 48letý řidič ovlivněn alkoholem.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT