Před pěti lety, v neděli 1. dubna 2007, byla mezi Žatcem a Chomutovem otevřena přeložka železniční trati. Její stavbu si vyžádala postupující těžba hnědého uhlí z povrchového dolu Nástup Severočeských dolů.

Stavba sedmikilometrové přeložky začala v květnu 2000, původně měla být dokončena již v roce 2004. Její realizaci ale provázely problémy s nestabilním podložím, strop budovaného tunelu se několikrát propadl, což práce zkomplikovalo. Náklady na stavbu se vyšplhaly na zhruba 2,4 miliardy z původně plánovaných 1,2 miliardy korun. Přeložku zaplatila společnost Severočeské doly.

Její součástí je i 1758 metrů dlouhý tunel u Března, který o 11 metrů překonal dosavadní nejdelší železniční tunel v Česku – Špičácký na Šumavě z roku 1878.

Tunel mezi Žatcem a Chomutovem ale brzy o svůj primát přijde. V rámci výstavby železničních koridorů se v ČR plánují delší tunely. Letos v létě se má  v rámci koridoru Praha – Cheb začít stavět úsek mezi Plzní a Rokycany, jehož součástí bude 4150 metrů dlouhý tunel.  Se dvěma tunely, které budou delší než Březenecký  se počítá při výstavbě koridoru  z Prahy do Českých Budějovic.

ŽELEZNIČNÍ TUNELY V ČR
• celkový počet tunelů je 156,
z toho 118 je provozováno
jako jednokolejné,
38 jako dvojkolejné

• nejdelší je Březenský
s 1758 metry, druhý nejdelší
je  tunel pod horou Špičák
na Šumavě s 1878 metry,  
na dalších místech
je pět tunelů v Praze

• naopak s 23 metry je
nejkratší Nelahozeveský tunel
u Kralup nad Vltavou na trati  Praha – Děčín. Druhý je 25 metrů dlouhý tunel u Žlutic na trati Blatno u Jesenice – Bečov n. T.

• nejdelší silniční tunel
pro srovnání je v ČR
tunel Panenská s 2160 metry
na dálnici D8 Praha – Drážďany