„Výsledky tohoto měření nevykazují překročení zákonných limitů, tudíž nevyvstala ani potřeba realizace dodatečných protihlukových opatření,“ sdělil mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Žerotín leží šest set metrů od dálnice, zvuk aut se k obci nese přes pole a údolí Žerotínského potoka. Na rámus si stěžují hlavně lidé v okrajových částech vesnice. „Když máme otevřená okna, je dálnice hodně slyšet. Hlavně v noci nám vadí,“ postěžovala si například Miloslava Šárová. Podle místních se zvýšená hlučnost projevila hned po otevření úseku dálnice v závěru loňského roku, tehdy ho vzhledem k ročnímu období umocnila chybějící vegetace a hlučnější zimní pneumatiky na autech.
Vedení Žerotína zatím oficiální informace o výsledku měření nemá. „Se zástupci ŘSD máme schůzku 15. srpna, uvidíme, s jakými informacemi přijdou,“ sdělil starosta Jiří Křišťál. Další postup obce proto nechtěl předjímat.
Dopady hluku z dálnice se řešily v rámci přípravy tohoto úseku v minulých letech při posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Na základě průzkumů a měření vznikla akustická studie řešící problematiku hluku „V kontrolních výpočtových bodech na objektech v Žerotíně výhledové hladiny akustického tlaku nepřekračovaly povolené hygienické limity, takže nevznikla potřeba budovat protihluková opatření,“ vysvětlila pracovnice vztahů k veřejnosti ŘSD Dana Zikešová, proč se k výstavbě protihlukových stěn směrem na Žerotín nepřistoupilo hned.
V rámci výstavby tříkilometrového úseku dálnice D7 se postavily tři protihlukové stěny v celkové délce 996 metrů. Stojí ale na opačné straně Žerotína, ve směru na Panenský Týnec. Za nimi je situace klidnější. „Více hluku jsme ale zaznamenali v oblasti kolem benzínové stanice, kde už protihlukové stěny nejsou. Nedávno tam probíhalo měření, výsledky zatím neznáme,“ sdělil místostarosta Panenského Týnce Jaroslav Korous.
V současné době se na Lounsku staví další dva úseky dálnice D7. U Chlumčan se počítá se dvěma protihlukovými stěnami v celkové délce 569 metrů, u Loun s jednou o délce 260 metrů.