„Je symbolické, že při devátém kole certifikace skupinu originálních výrobků a zážitků z Poohří rozšířilo celkem devět položek,“ říká ředitel Destinační agentury Dolní Poohří Lukáš Pichlík.

Logo Poohří regionální produktCertifikát výjimečnosti a originality udělila komise například zcela novému pivovaru, který vznikl v Siřemi na Podbořansku. Tuto obec proslavil nejen pobyt spisovatele Franze Kafky, ale také pěstování kvalitního žateckého chmele. Novinku v regionu představuje též vinařství Pod Chlumem, jehož vína dozrávají na svazích přírodní lokality Blšanský Chlum u Loun.

Trojlístek potravinářských výrobků doplňují masné výrobky řezníka Václava Vincíka z Lenešic. Mezi certifikované řemeslné výrobky se nově zařadily kraslice Andrey Havlíčkové z Karlových Varů a keramické slánky a pepřenky Ireny Maževské z Loun.

Poohří se však může pochlubit také jedinečnými akcemi a zážitky, které jinde nemůžete najít. Patří mezi ně například Krajské dožínky Ústeckého kraje, které se konají pravidelně v září v Peruci. Mezi originální zážitky z Poohří se zařadila pravidelná nedělní odpoledne s dechovým orchestrem Lounská třináctka, která probíhají v lounském KD Zastávka. Z nabídky Kulturního zařízení města Postoloprty bylo vybráno Drátování s Blankou – kurzy pro dospělé i děti. Další certifikát pak putuje do ateliéru Eiwan, který už má jeden certifikát za své originální výrobky z opuky a říčních kamenů z Ohře. Tentokrát ho manželé z Evaně u Libochovic získali za tvůrčí dílny nazvané Mezi kameny domova.

Tak bavily dožínky v Peruci loni: 

a tak předloni: 

Regionálním správcem značky Poohří regionální produkt je Destinační agentura Dolní Poohří. Certifikace výrobků, služeb a zážitků probíhá již čtvrtým rokem. Úspěšní žadatelé mohou značku a logo s modrými vlnkami využívat na svých produktech a propagačních materiálech.

Certifikáty jsou platné dva roky a po vypršení jejich platnosti je nutné požádat o obnovení. „Celý proces je však pro žadatele bezplatný, vyžadujeme pouze předložení vzorků v případě výrobků. Komise se schází pravidelně dvakrát v roce. Další kolo proto plánujeme opět na podzim,“ dodává Lukáš Pichlík.

Cílem certifikace je propagovat a doporučovat turistům originální výrobky z daného regionu, v tomto případě podél celého toku řeky Ohře. Pro návštěvníky regionu představuje logo snadnou orientaci, jak získat kvalitní a zaručeně místní službu nebo produkt.

Značka Poohří regionální produkt je součástí rodiny 27 regionálních značek z celé České republiky. Všechny služby, zážitky a produkty si mohou zájemci prohlédnout na webu regionalni-znacky.cz.

Kateřina Táborská